Merawat Tinnitus

Merawat Tinnitus

Jika anda pernah mengalami tinnitus anda tahu bahawa dering atau klik atau dengung anda mendengar bukan sahaja menjengkelkan, tetapi ia berpotensi meningkatkan tahap tekanan anda. Tinnitus sendiri kadang-kadang hasil daripada tahap tekanan meningkat. Tinnitus sendiri bukanlah penyakit, tetapi gejala penyakit. Cara terbaik untuk merawat tinnitus sudah tentu adalah untuk merawat punca tinnitus sendiri. Oleh kerana terdapat banyak punca tinnitus kadang-kadang sukar untuk mendiagnosis.

Salah satu cara untuk merawat tinnitus adalah dengan menggunakan Tinnitus Latihan Semula Therapy. Kaedah ini telah wujud untuk beberapa ketika dan ia telah digunakan secara berfaedah bagi penghidap tinnitus untuk tahun. Idea Tinnitus Latihan Semula Therapy adalah untuk melatih semula telinga dan otak pesakit. Seseorang pengeluar bunyi digunakan dengan kursus tertentu kaunseling.

Satu lagi cara untuk merawat ialah dengan menggunakan rangsangan elektrik saraf. Ini biasanya hanya dilakukan dengan orang dengan tinnitus yang teruk atau dengan syarat-syarat yang telah menunjukkan tanda-tanda peningkatan dengan rawatan lain. Rangsangan elektrik saraf menghantar cas elektrik kecil ke dalam saraf pendengaran. Ini merangsang saraf dan bertujuan untuk menyekat dering.

Satu kaedah holistik untuk merawat tinnitus datang dalam bentuk pernafasan dalam. Ramai pakar mendakwa bahawa tinnitus adalah disebabkan oleh kekurangan oksigen ke telinga dan otak. Selain daripada mengurangkan tekanan, pernafasan dalam boleh memaksimumkan jumlah oksigen yang menjadikan ia ke dalam aliran darah anda dan dengan itu untuk telinga dan otak anda. Jika anda mahu lebih lanjut mengenai lawatan tinnitus merawat

Tidak ada komentar:

Posting Komentar