A Way Berkekalan dan Berkesan untuk Pelepasan Sakit

A Way Berkekalan dan Berkesan untuk Pelepasan Sakit

Ia mengambil seketika tetapi ramai rakyat Amerika kini bangun untuk beberapa faedah Akupunktur. Di seluruh negara, amalan ini Cina purba yang semakin diterima secara meluas sebagai cara yang sah yang berkesan untuk merawat sakit dan juga penyakit fizikal dan emosi lain. Kepentingan dalam akupunktur di Colorado Springs di mana saya kini berlatih dan mempunyai klinik acunpunture saya, apatah lagi kawasan-kawasan lain di seluruh negeri dan negara yang semakin meningkat dan minat yang semakin meningkat pasti akan terus menjadi lebih sihat, orang sakit bebas bersuara tentang bagaimana akupunktur mempunyai benar-benar membantu mereka.

Teori di sebalik akupunktur dapat disimpulkan dengan cara ini; aliran tenaga (dipanggil Qi - chee ketara) dalam badan kita berikut laluan teratur dipanggil meridian. Apabila Qi mengalir dengan bebas melalui meridian ini, badan adalah seimbang dan dalam keadaan kesihatan. Walau bagaimanapun, apabila aliran tenaga disekat akibat tekanan fizikal atau emosi atau trauma, dan ia menjadi bertakung, sakit dan akhirnya penyakit mungkin berlaku.

Sakit kronik atau penyakit adalah hasil daripada tenaga bertakung di kawasan tertentu dalam tempoh masa yang panjang. Bahawa sakit asal mungkin telah diabaikan atau orang yang mengalami kesakitan mungkin telah cuba untuk mengobati ia jauh melalui penggunaan hati atau buah pinggang merosakkan ubat-ubatan seperti Tylenol atau Advil, tidak ada yang dapat menghapuskan punca asal kesakitan. Malah, ia mungkin mempunyai hanya kesan yang sebaliknya dan memandu kesakitan yang lebih mendalam ke dalam tisu.

Acupuncture, di sisi lain, kerja-kerja dengan menggunakan sangat nipis, jarum steril untuk membuka aliran tenaga disekat, dengan itu menghapuskan punca kesakitan. The Acupuncturist terlatih akan meletakkan jarum di tempat yang sesuai meridian yang berhubung kait dengan kesakitan atau penyakit yang dirawat. Dalam tempoh yang singkat, bergantung kepada bagaimana keadaan kronik, tenaga yang baru dikeluarkan sekali lagi akan mengalir dengan bebas, mengurangkan kesakitan dan membolehkan tubuh untuk menyembuhkan menyediakan melegakan kesakitan jangka panjang dan meningkatkan kesihatan kepada badan.

Akupunktur telah sangat berkesan dalam merawat pelbagai kesakitan seperti fibromyalgia, sakit kepala kronik, sakit belakang, sakit artritis dan juga kesakitan yang dahsyat disebabkan oleh kayap. Terdapat juga doktor perubatan yang kini merujuk sesetengah pesakit untuk akupunktur apabila apa yang mereka telah mencuba daripada pendekatan perubatan tradisional telah membantu.

Ini alternatif rawatan untuk sakit adalah selamat dan agak tidak invasif. Jarum direka untuk duduk di atas kulit dan lapisan atas lemak. Kadang-kadang mereka boleh mencapai otot. Apabila jarum dimasukkan mereka boleh dibiarkan dalam pesakit sehingga 30 minit. Pada masa ini, pesakit itu terletak di dalam bilik yang sunyi, biasanya dengan beberapa muzik santai bermain di latar belakang. Rawatan sendiri sering menggalakkan rasa keseluruhan kesejahteraan dan bersantai ke pusat tidur untuk beberapa.

Rona Bian adalah seorang doktor perubatan dari Tianjin, China dan dia kini mengamalkan akupunktur di Colorado Springs. Sebelum datang ke Amerika Syarikat, beliau berkhidmat sebagai Doktor perubatan dalaman dalam perkhidmatan pesakit dalam, pesakit luar dan bilik kecemasan selama 17 tahun. Dia yang terlatih dan berpengalaman dalam Perubatan Tradisional Cina dan Akupunktur. Beliau telah memperoleh reputasi besar di Klinik Perubatan Tradisional Cina di Los Angeles dan beliau Springs Acupuncture Clinic Colorado. Beliau telah melihat secara langsung akupunktur manfaat yang boleh mempunyai, terutama dalam bidang melegakan kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar