Cara Meningkatkan Memori Anda Dengan Ini Stuff Amazing

Cara Meningkatkan Memori Anda Dengan Ini Stuff Amazing

Ada banyak perkara yang menarik mengenai penuaan. Kebijaksanaan, keanggunan, rahmat, kekayaan semua seolah-olah berkembang seperti yang kita mendapatkan lebih tua dan lebih tua. Ada beberapa perkara yang agak buruk tentang semakin tua juga seperti pelbagai masalah kesihatan dan kematian sudah tentu! Salah satu perkara yang paling buruk tentang semakin tua walaupun adalah penurunan perlahan dan mantap dalam ingatan dan itulah apa yang saya suka bercakap tentang dalam artikel ini hari ini kerana ada langkah-langkah yang boleh diambil untuk meningkatkan memori anda kerana anda mendapat lebih tua.

Mengalami penurunan memori apa-apa yang perlu dimalukan, ia benar-benar berlaku kepada kita semua pada satu titik atau yang lain seperti yang kita mendapatkan lebih tua dan jika ia berlaku kepada anda maka anda perlu berbincang dengan doktor anda dengan segera kerana terdapat beberapa pilihan yang boleh didapati sekarang yang mungkin tidak telah disediakan walaupun hanya beberapa tahun yang lalu.

Satu perkara menarik yang anda mungkin tidak pernah mendengar tentang adalah phosphatidylserine yang sesetengah orang panggil memori meningkatkan hairan. Phosphatidylserine adalah sebatian yang biasanya berlaku secara semula jadi dalam sel-sel otak, sebenarnya dalam membran luar sel-sel otak untuk lebih tepat. Ia juga terdapat dalam tumbuhan tertentu juga.

Beberapa kajian yang ditaja oleh National Institutes of Health atau NIH menunjukkan bahawa sebatian ini meningkatkan memori dan penumpuan dalam ramai orang yang mengalami penyakit yang berkaitan dengan usia dan kehilangan ingatan yang berbeza jenis. Ia juga mempunyai beberapa kesan ke atas penyakit Alzheimer dalam beberapa kes.

Terdapat beberapa ubat-ubatan preskripsi diluluskan untuk Alzheimer dan phosphatidylserine nampaknya akan bekerja hampir yang baik atau serta beberapa daripada mereka tanpa beberapa kesan sampingan yang berbahaya seperti kerosakan hati.

Tetapi mereka adalah kes yang teruk kehilangan ingatan; bagaimana pula dengan orang yang hanya sedikit menderita? Jika anda seorang individu yang sihat dan anda hanya mahu mengasah kemahiran memori anda maka saya cadangkan anda cuba satu kapsul 100 mg barangan ini setiap hari.

Jika anda mempunyai masalah memori yang lebih teruk maka anda boleh cuba 02:58 kapsul sehari walaupun anda tidak mahu mengambil apa-apa lebih daripada itu kerana ia tidak akan memberi kesan ketara pada lebih tinggi daripada 300 tahap mg.

Ginkgo biloba juga memori yang dipanggil meningkatkan herba dan anda boleh mengambil dan phosphatidylserine tanpa kedua-dua menyebabkan sebarang masalah antara satu sama lain. Anda boleh mendapatkan kedua-dua perkara di kebanyakan kedai makanan kesihatan.

Seperti mana-mana dan semua nasihat perubatan yang berkaitan saya cadangkan anda bercakap dengan doktor anda sebelum anda mengambil salah satu dari barang-barang ini. Mereka mungkin akan menjadi baik-baik saja tetapi anda tidak tahu bagaimana mereka akan bertindak balas terhadap perkara-perkara lain yang anda ambil atau dua diet tertentu anda supaya ia lebih baik selamat daripada maaf hanya bercakap dengan doktor anda sebelum tangan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar