Empat Peringkat-peringkat Keletihan - Yang Satu Adakah Anda dalam? Bagaimana TCM dapat Memerangi Ia?

Empat Peringkat-peringkat Keletihan - Yang Satu Adakah Anda dalam? Bagaimana TCM dapat Memerangi Ia?

Adakah anda tahu bahawa keletihan perlahan-lahan terserlah-menjalar ke dalam setiap tulang di dalam badan anda? Adakah anda tahu bahawa ia merangkak lebih mendalam dan jauh merosot semua sistem organ utama anda? Keletihan mempunyai cara luar biasa untuk bermula sebagai keadaan sekali-sekala yang kita anggap akan hilang. Selalunya, ia tidak. Kami tidak melambatkan dan mendapatkan rehat yang kita perlukan --- kita hanya menolak diri kita lebih keras. Pada apa perbelanjaan? Apa kerosakan adakah ini menyebabkan?

Perkembangan keletihan mempunyai kesan domino mewujudkan lebih banyak gejala. Ini menjadikan anda lebih seimbang dan berpenyakit. Berikut adalah beberapa tanda-tanda amaran. Jika anda mempunyai isu-isu ini, sila menanganinya. Gejala-gejala ini boleh diubah menggunakan TCM (Perubatan Cina tradisional yang termasuk akupunktur dan perubatan herba).

1. Sakit otot dan sakit leher, bahu, sakit pinggang adalah tanda-tanda bahawa badan letih lesu. Ini bertukar menjadi kejang, sakit kepala, atau keradangan yang membuat anda cepat marah. Tenaga yang baik ini akan membazirkan. Ia sedang digunakan jika badan yang cuba-kira semula atau menyesuaikan diri dengan ketegangan yang berterusan ini, Dapatkan rawatan untuk ini gangguan sedikit sebelum mereka membarah, menyebabkan masalah kesihatan yang lebih besar.

Acupuncture s amat berkesan untuk menggalakkan aliran darah ke otot-otot, saraf dan ligamen menjaga mereka lembut dan fleksibel. Ia mengurangkan tekanan fizikal dan emosi, dan menerapkan sistem imun anda. Acupuncture meningkatkan aliran darah supaya anda berasa segar, berjaga-jaga, dan tajam. Juga jika anda mempunyai masalah tidur, akupunktur dan herba merawat insomnia.

2. kesusahan penghadaman: Keletihan berlangsung dan mengganggu fungsi pencernaan anda.
Adakah anda mengalami refluks asid, sembelit atau cirit-birit akibat tekanan atau keletihan?
Peringkat kedua bermakna bahawa badan anda telah lemah, yang menjejaskan lebih organ-organ sistem. Penghadaman yang baik adalah perlu untuk merubah makanan ke dalam pemakanan. Jika perut dan usus kecil tidak berfungsi dengan baik, malabsorbtion berlaku. Nutrien anda tidak digunakan untuk menyokong dan mengukuhkan sistem anda. Ini menyebabkan gangguan anda untuk pergi lebih jauh ke dalam badan anda.

3. Pelvik, pembiakan, atau kencing disfungsi mengikuti sebagai peringkat ketiga. Keletihan terus menekankan organ-organ yang lebih dalam. Lelaki dan perempuan mungkin mengalami gangguan pembiakan atau kesuburan. Kitaran haid yang normal, aliran kencing, masalah lemah kawalan kencing, jangkitan atau batu karang boleh berasal dari keletihan. Kebanyakan pesakit tidak melihat kaitannya dengan ini, dan mengadakan satu atau dua. TCM ada hubung kait ketidakseimbangan Qi (tenaga, daya hidup) dengan perkembangan penyakit. Ini boleh diterbalikkan dengan rawatan TCM daripada punca. Ubat-ubatan sering topeng gejala dan bukan memulihkan anda. Ubat-ubatan juga menjadi masalah bagi badan untuk menyerap dengan selamat. Herba boleh menjadi cara yang lebih semula jadi untuk mendekati kesihatan.

4. tekanan jantung: Tahap empat tin termasuk kebimbangan, berdebar-debar, kabus otak, kemurungan, atau insomnia kronik, kepada masalah yang lebih teruk termasuk, tekanan dada atau serangan jantung. Keletihan adalah pembunuh senyap dan meninggalkan sebab-sebab yang tidak dirawat yang tidak perlu tekanan fizikal dan emosi. Gabungan ini bertanggungjawab untuk banyak penyakit kronik yang kita lihat hari ini. Pemakanan yang kurang baik dan gaya hidup yang berlebihan, ditambah kepada campuran ini, adalah resipi untuk spektrum luas penyakit. Penyakit yang boleh dielakkan.

Perhatian kepada bagaimana badan anda terasa adalah langkah pertama dalam menjaga sihat. Orang-orang sakit sedikit dan sakit adalah peringkat pertama lampu amaran yang anda perlu bertindak. Kekayaan pertama anda adalah kesihatan anda. Jika anda mengambil penjagaan yang lebih baik daripada diri anda, anda boleh mengambil penjagaan yang lebih baik untuk keluarga anda dan menikmati kualiti hidup anda supaya layak.
TCM menolong kelesuan keazaman, mengenai peringkat yang anda alami. Jangan tunggu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar